2010. február 23., kedd

Aggodalmak

Ma kilátogattunk a hegyre, hogy ellenőrizzük az oltványokat és a gyümölcsfákat, hátha a fagy kárt tett bennük. Először is a feljutással akadtak gondjaink:
 Inkább gyalogoltunk a szőlőig, még jól is esett egy kis séta.

A fák rendben vannak, a rügyeik sértetlenek, nem látszik probléma, de a szőlő... Sok oltvány csúcsa kilátszik, ahogy olvadáskor a felkupacolt föld belesüllyedt a gödörbe. Remélhetőleg ez most történt a napokban és nem decemberben, mert akkor elvitte a fagy. Nem számítottunk 100%-os eredésre, de a mai látvány után a 30% is ajándéknak számít. A legrosszabb az, hogy még egy hónapig várnunk kell, hogy egyáltalán kiderüljön a dolog. Persze a földre rámenni nem lehet, mert azonnal bokáig süllyed az ember lába a sárba. Ha 2-3 napig nem esik eső, talán megpróbáljuk visszatakargatni az oltványokat, hátha meg tudunk menteni még néhányat.


Közben már tervezzük az itthoni csemegeszőlő metszését, a lemosó permetezést a szőlőre és a gyümölcsfákra (Vegesol).

4 megjegyzés:

  1. Szerintem nem lesz gond a friss telepítéssel. Mély hó alatt volt, az megvédte.

    Üdv,
    gardonyim

    VálaszTörlés
  2. Hmmm...
    1.) Még jó, hogy az én bitokom az adonyi szőlőhegy "Váci utcájában" van. :-) Te sem jutsz fel a hegyre, olvasom, hogy Rambo sem, nekünk meg vasúti talpfákkal kirakva az út, amit nem mellesleg le is kotortak a havazások után is...
    2.) Nem is figyeltem még meg, hogy milyen szép a kilátás tőled. Nagyon tetszik. Lassan meg kell nézzem... :-)
    3.) Hidd el, azok a hidegek, amik voltak nem hatották meg annyira a kis oltványaidat. Főleg, hogy jó ideig hólepel alatt voltak. Én inkább a kiszáradásuk miatt aggódnék. Minél előbb csirkézd fel őket jó magasra. Én az első évben nem is bontottam szándékosan le a csirkéket, hanem csak az időjárás koptatta őket. Ahhoz képest, hogy kétszer is volt negyven fok és nem locsoltam őket, "csak" 10% lett a hiányom.

    VálaszTörlés
  3. Köszi a bíztatást mindkettőtöknek, igazán rám fér, annyira elkeseredtem, hogy már az elején elcseszem.
    Azért, mint írtam fent, visszatakargatjuk őket a biztonság érdekében.

    Attisch, a látogatást szinte el is várom, de csak miután gallyra vágtam a szőlődet március vége felé... :-D

    VálaszTörlés
  4. :-D Naaa..
    Ma azért kint voltam és egy tőkét megmetszettem. Nem többet és nem kevesebbet. De az nagyon jól néz ki. Még hagyom azért.. ;-)

    VálaszTörlés